måndag 1 januari 2018

Nyårsafton

Jag vaknade strax efter klockan 6 igår morse och kände mig utvilad. Jag låg och drog mig lite innan jag smög upp och väntade på att det skulle bli så pass ljust att jag kunde ge mig ut på en springtur. 


Det var lite slirigt och tungt, men jag fick en helt okej tid ändå. Jag var nöjd så.

När jag ätit frulle och duschat väckte jag Jeppson. Vi gjorde oss i ordning och åkte sedan till hans föräldrar och åt nyårsmiddag.

Jag smet därifrån lite tidigare eftersom jag skulle åka till Falköping. Egentligen skulle Sixten vara hos mig eftersom han var hos Daniel förra nyår. Men när Daniel messade mig och sa att Sixten kunde vara hos honom, då han ändå inte hade något att göra, kände jag att jag hellre sitter ensam än att Daniel gjorde det. Så jag kom med förslaget att vi skulle fira nyår tillsammans alla tre.

Jag hade med mig en nyårspresent till Sixten - hattar, tutor och serpentiner.



Vi lekte, åt hamburgare och marängsviss, tittade på tv och myste. Sixten tyckte att det var toppen att vara tillsammans med båda sina föräldrar samtidigt. 



Mitt hjärta går i tusen bitar när jag ser att Sixten tycker det är så roligt att vi är tillsammans alla tre. Det är en stor sorg för mig att vi inte kunde få det att fungera. Men jag vet samtidigt att Sixten inte skulle tycka att det vara lika toppen om vi bodde tillsammans.

När Sixten började bli övertrött åkte vi hemåt. Innan vi åkte sa jag till Daniel att det var den bästa nyårsaftonen på länge. Och det menade jag verkligen.

Imorse vaknade jag med ont i kroppen, i halsen och lite feber. Inte roligt alls, men det kunde varit värre. Det får bli en vilodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar