söndag 7 januari 2018

Julledighetens sista

Den där förkylningen som smög sig på i måndags ligger fortfarande och smyger i kroppen. Den vill varken bryta ut eller försvinna. Jag har inte kunnat träna som jag planerat och inte haft lust eller ork till att göra det jag tänkt nu när Sixten varit hos Daniel i helgen. Sjukt störigt. Istället har jag vilat - hängt i soffan och nött serier. 

Men idag kände jag mig lite piggare så jag kunde åka till stan och handla. När jag kom hem satte jag mig och jobbade lite innan jag fick med mig Jeppson ut på en vintrig promenad. Det var så skönt! Solen sken och kylan nöp i kinderna. Och vilket sällskap sen! Det hör verkligen inte till vanligheterna att vi tar en liten promenix.




Nu är Sixten hemma igen och sover sött i sin säng. Jag har förberett arbetsveckan genom att packa våra väskor och göra matlådor. Tvättkorgen är så när som på tom och huset är i ordning. Jag känner mig redo för en ny termin. Den sista med min klass 9E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar