söndag 21 januari 2018

Helgens

Igår vaknade jag och hade ont i knät. Det smög sig på redan under fredagskvällen, och jag hoppades såklart att det skulle försvinna under natten. Men icke. Jag fick hoppa över träningen, något som får mig på dåligt humör.

Jeppson och jag åkte till stan och uträttade ärenden. Jag bockade därmed av några saker på min att-göra-lista. Skönt för mig. Vi avslutade med att äta lunch.


Det var riktigt längesen jag åt sushi. Det är ju bara SÅ gott!

När vi kommit hem satte jag mig och jobbade lite, kollade lite serier och läste i min bok. En lugn och skön lördagskväll.

Imorse vaknade jag tidigt och utsövd. Jag smög upp och tränade och lagom till jag duschat och gjort mig i ordning kom Jeppson upp. Vi åt en lyxfrulle framför ett avsnitt av Vikings innan vi tog på oss och gick ut.

Vi har varit skridskosugna båda två, och jag såg på Facebook att flera varit ute på sjön och åkt, så vi gick dit med skridskorna i högsta hugg. Jag som klagat på solens uteblivande kan inte klaga på helgens väder. Det har verkligen varit ljuvligt.





Det var så himla roligt att åka skridskor. Vad jag skrattade! Samtidigt är det väldigt rogivande när man kan åka och åka hur långt som helst.

När vi kom hem städade jag huset och grejade med tvätt medan Jeppson lagade mat. Efter maten åkte jag till Falköping och hämtade Sixten. 

Nu sover barnet i sin renbäddade säng, väskorna är packade, tvättkorgen är så när som tom, huset är städat och matlådor gjorda. Jag har laddat mina batterier genom ostörd sömn, frisk luft och solljus. Jag är redo för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar