tisdag 26 december 2017

Julen

Den här julen var Sixten hos Daniel på julafton. Det kändes såklart inte jätteroligt för min egna del, men jag gläds med Sixten och precis lika mycket för Daniel. Min släkt firar ju jul vartannat år på julafton och vartannat år på juldagen, så vi hade inte firat något särskilt ändå. 

Däremot var det inte samma sak att äta frulle och öppna paket i sängen framför brasan på julaftons morgon utan Sixten. Fast å anda sidan har jag ju gjort detsamma hela mitt liv innan barnet kom till världen. Dessutom hade jag ju Jeppson vid min sida. Mysigt det med!


När vi gjort oss i ordning åkte vi till Jeppsons föräldrar där vi firade jul tills det blev juldag. Vi åt massa god mat och godis, spelade sällskapsspel och qiuz. 

Igår förmiddag hämtade jag upp Sixten. Vi hann åka hem och vila middag innan vi svidade om till finkläder. Så stilig han var.



Karin, hennes Johan och hans barn kom hit och lämnade sina övernattningssaker innan vi packade in oss i bilarna och åkte till min morbror och hans fru för julfirande.
 





Många barn, många julklappar, ett fantastiskt julbord och mycket skratt och mys. Det var ett mycket nöjt och glatt Team Lundell som gick till sängs igår kväll.

Karin och co sov här och det var väldigt mysigt att äta frulle tillsammans imorse innan de åkte ner till Småland igen.


Idag har vi gjort mest ingenting. Sixten har lekt med sina julklappar och jag har bytt i sängarna och städat lite. Eftermiddagen spenderade vi hos Svenne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar