söndag 27 mars 2016

Påskens

Igår var det påskafton och Daniels födelsedag. Sixten och jag smög oss upp och gick ut på vår morgonpromenad så Daniel skulle få sovmorgon. En morgonpromenad är bästa starten på dagen.


När vi kom hem åt vi födelsedagsfrukost och firade Daniel. Sedan gick killarna ut och jag städade hela huset. När de kom in gör att vila middag gav jag mig ut på en springtur. Vad skulle jag göra utan mina springturer? De är min partner in crime.


När kom hem duschade jag och sen gjorde vi oss i ordning för att åka till min morbror och hans fru för att fira påsk. Precis som traditionen säger.


Vi åt fantastiskt god mat letade påskägg i trädgården. Jag blir lika glad varje år jag hittar mitt ägg. Som ett barn.




Sen eldade vi påskelden. Sixten har pratat om att elda i flera dagar och var som eld och lågor (hö hö hö) när Bengt tände på. Vi sköt också raketer och Sixten var helt tagen. 



När vi kom tillbaka in gjorde vi äggtoddy och fikade. Jag hade så trevligt och roligt och det var den bästa påskaftonen på länge!

Jag var så mätt att jag inte kunde somna inatt. Alltså, det var inte vettigt. Jag somnade inte förrän vid 4 sommartid, och som tur var tog Sixten sovmorgon till 7. Han ville vänligt men bestämt inte följa med ut på någon morgonpromenad, så jag fick gå själv. Inte helt fel det heller. Jag gick rundan 10 minuter snabbare och kunde lyssna på musik hela tiden. Härligt!

När vi ätit frulle kom Sven och Johanna förbi och jag fick för första gången se min brorson. Han satt kvar i bilen eftersom både Sixten och Daniel är snuviga, och jag rörde honom icke. Men herregud, så söt och liten. Bara drygt en vecka gammal.

Idag var det dags för att åka och fira påsk hos Daniels föräldrar. Dagen till ära var det Converse-säsongspremiär för den yngre. Jag tjuvstartade redan tidigare i veckan.



Vi åt god påskmat, spelade påsk-paketsspelet och fikade. Sixten och Lily lekte och busade så han var helt svettig. Vilken bra helg vi haft! Så himla trevlig och rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar