måndag 21 mars 2016

De sjuka och jag

Tredje magsjukan i huset sedan Lucia. Vi börjar få rutin på det här med kräkningar och diarré. Daniel klarade sig den första omgången, men inte de två senaste. Jag har klarat mig samtliga. Sitter jag här och skriver och tar i trä som aldrig förr. Faran är väl egentligen inte över än för min del. Jag, som brukar bli sjuk bara jag ser någon ha maginfluensa på tv. Så pass lättsmittad.

Sixten spydde inte mer igår och har inte spytt sedan dess. Jag var så rädd att han skulle dra en kräka på mig under natten, men jag beskonades från det. Oerhört tacksam.

Jag fick ju tvätta så mycket som fanns i hans säng igår kväll och hade det på tork på elementet i köket över natten. Så när vi kom ner för att äta frukost imorse gjorde han det skönt för sig på köksön medan jag plockade fram och kokade kaffe. Inget hälsovårdsmyndigheten skulle godkänna kan jag tro.


Dagen har varit lugn och en smula seg. Sixten har ömsom varit aktiv ömsom trött. Det har vänt som på en femöring. Superpigg. Superslö. Vi har bara varit inne och lekt och myst och tittat på youtube. Jag har tvättat och tvättat och sanerat. Alltså, min bacillskräck ställs på sin spets. Herregud, vad jag tycker att det är jobbigt. Bara bita ihop och försöka att inte tänka så mycket.

Jag skulle egentligen ha jobbat idag, men det blev ju inget med den saken. Planen är att jag ska göra det imorgon. Om killarna kan klara sig själva. Och förutsatt att jag fortfarande är frisk såklart. Peppar peppar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar