måndag 31 augusti 2009

Erik Hassle och en flaska munskölj minus

Det är tur att Erik Hassle är ofager, annars skulle jag va in lööv. Förra lördagen köpte hans album. Ja, jag gick till en skivaffär och köpte en cd-skiva. Och som jag väntat på detta album Sedan i april, när det egentligen skulle ha släppts. Jag lyssnar som en tok. Skivan går på repeat. Jag har youtubeat de flesta av Hassles låtar under ett års tid så jag kunde de flesta redan innan. Men nu kan jag ju lyssna när jag är ute och går, när jag tränar och när jag solar. Och så bra han är. Det är typ ett år sen jag tvingade med Richard till Bong Bar i Jönköping för att titta på en spelning. Jag överdriver inte om jag säger att vi säkert var 10 personer i publiken. Om folk bara hade vetat. De allra flesta låtar på albumet är bra. Jag undrar dock varför han vill bli spottad i ansiktet..



Det är väldigt varmt här i Lund, och har så varit hela förra veckan. Det är en otäck värme som gör att man blir apvarm bara man rör sig litet litet granna. De stora fönstren i min lägenhet gör att det blir väldigt varmt här inne också. Därför passar jag på att ha korsdrag när jag är hemma. Man kan inte spärra fönstren så för att de inte ska blåsa igen sätter jag diverse föremål emellan; böcker, en ljusstake och en plastflaska innehållandes typ munskölj eller något liknande (inte min så jag har ingen aning egentligen). Sen la jag mig på sängen med datorn på magen för att softa lite. Helt plötsligt börjar det blåsa satan. I ögonvrån ser jag hur fönstret är på väg att putta ut plastflaskan. Jag kastar iväg datorn i min enorma 180-säng, flyger upp ur sängen med armarna sträckta rakt fram, ser flaskan puttas ut, fryser till is för det här kan faktiskt döda någon och jag tycker att det tar evigheter innan jag hör den landa på trottoaren nedanför. Jag kastar mig ner på golvet och ligger där medan jag hör upprörda röster från gatan. Fan, fan, fan..
Jag vågade inte röra mig, jag vågade inte andas. Jag låg där platt på mage med händerna i golvet som om jag skulle göra en armhävning, för det var så jag landade. Jag tänkte att nu kommer de och tar mig. Gudars vilken tur att ingen fick den i huvudet! Shit, jag kunde åkt dit för typ mord eller dråp eller vad det nu blir.
Medan jag låg där kom jag att tänka på att jag trots allt är mina föräldrars dotter. En liknande sak hände nämligen mamma och pappa på Mallorca. Efter en stund avtog rösterna och jag låg och lyssnade på tystnaden en stund innan jag ålade mig tillbaka till sängen och kravlade mig upp i den, bara utifall att någon verkligen skulle vilja se vem som var mordlysten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar