torsdag 27 augusti 2009

Spolegatan 7B

När jag kom till Lund i lördags stod en lägenhet på Spolegatan och bara väntade på mig. Att vi inte kom in i den förrän i söndagskväll är en annan historia.
Nu har jag bott in mig lite och tycker att den är alldeles jättebra. Jag trivs verkligen här. Trots att det inte är jag som har inrett, trots att det inte är mina möbler och trots att det är en ungkarlslya. Det är ändå mina kuddar, mitt täcke, mina sängkläder, mina handdukar, mina saker i badrumsskåpet, min mat i kylskåpet, och min musik som kommer ur högtalarna.
Här bor ingen ungkarl. Här bor ju jag:




Gröna växter och blommor är inte överskattat. Det är tomt i fönstren.

1 kommentar:

  1. Vad lustigt... Här ska jag ju flytta in om en månad...

    Antar att du har hyrt den i andra hand... Har du hittat något nytt ställe nu?

    Sam

    SvaraRadera