fredag 28 augusti 2009

Booh!

För att jag ska lära känna nya människor har K-stin fixat så jag får vara med och hänga med musikalen Booh!


Natalie, K-stins kompis, tog med mig en kväll i början av veckan, presenterade mig och fick mig att känna mig som en i gänget. Eftersom det är premiär nästa vecka är det bråda dagar, och då kanske speciellt för dekorsektionen. Thomas, som är dekorchef och scenograf, har således satt mig i diverse arbete. Kvällarna den här veckan har jag sågat, slipat, spikat, mätt och målat. Min nagelbyggare Elvis skulle gråta om han såg mina naglar.


Alla som arbetar med musikalen gör det gratis. Kanske är det därför alla är så glada, engagerade och flitiga. Det är fantastiskt roligt att umgås med människor som brinner för det de gör. De drar mig med i sin entusiasm. Fast jag inte varit med från början och egentligen inte alls är så intresserad, så vill jag också att det ska bli fint.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar