söndag 30 augusti 2009

Lundakalaset samt en släng av sommarkänsla och svininfluensa

För tredje morgonen i rad vaknade jag och undrade vem från NCC Roads som kört över mig med sin ångvält. Jag har ont i kroppen. I hela kroppen. I varenda kroppsdel. Jag är öm. Jag brukar ju alltid flyga upp ur sängen och bege mig ut på diverse äventyr. Jag är inte van vid detta. Jag kanske börjar bli lite krasslig. Kanske svininfluensan.

I helgen har det varit Lundakalaset. Det innebar aktiviteter på några av stadens många torg. Rix FM Festival intog Mårtenstorget under lördagskvällen, och med artister som Ola, Star Pilots, Sarah Dawn Finer, Velvet, Kim och Janet så kunde jag bara inte hålla mig därifrån. Observera min ironi. Men gratis är gott, så varför inte? Janets "Heartache On The Dancefloor" har trots allt fått det att rycka mitt dasanta ben otaliga gånger i sommar. Kvällen bjöd på solsken och blå himmel och det kändes som sommar all over again.



Med risk för att låta bortskämd och otacksam så längtar jag verkligen jättemycket efter att åka utomlands. Jag vet, jag har spenderat tre veckor i utlandet i sommar. Men det har liksom inte varit en sol- och badsemester. Jag längtar efter att bränna fötterna på glödhet sand, ligga på stranden i minst sju timmar i en veckas tid, bada i ett pissljummet hav som inte ens svalkar, bränna min näsa och sjunga "Rudolf med röda mulen" för mitt resesällskap tills denne bli galen (vilket är en tradition jag skapat) och skaffa en grymme bränna - one chocolate to go!


En varm vacker söndag som denna tillbringades iförd bikini på en filt i stadsparken. Måste se till att min soldepå är välfylld innan hösten och vintern kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar