torsdag 1 november 2018

Höstlov

Det är så himla härligt med lov! Att hoppa av ekorrhjulet som är vardag och njuta av att inte ha tider att passa.

I måndags började Sixten och jag med att äta en lång frulle med tända ljus. Ljuvligt.


När vi ätit och plockat undan började vi Halloween-pyssla. Det har blivit något av en tradition att göra fotspöken. Det är både roligt och personligt tycker jag. Sixten vill ge till så många att det tog sin lilla tid och hela köket var fullt med små Sixten-fötter.


Lagom till vi blev klara kom Stella hit. Jag hade köpt pumpor till de båda barnen eftersom Sixten så hemskt gärna ville göra pumpa-lyktor. Det var väldigt roligt och mysigt att göra det. Stella tyckte dock att det var äckligt och ville hellre leka med leklera. 




När de två sötungarna ätit mellis gick vi ut. De två yngre lekte i sandlådan medan jag körde in ved. när Stella åkt hem hjälpte Sixten mig med det sista. Han älskar ju att hålla på och greja ute.



På kvällen tände vi naturligtvis Sixtens pumpa. Han var så nöjd. Det är en vampyr. Solklart, enligt mig.


I tisdags var Sixten på förskolan en stund, så jag kunde jobba undan lite. Jag hann näsan ingenting ty det var en otroligt seg dag. Jespers föräldrar kom hit och fikade på eftermiddagen och Carola hade varit så snäll och köpt en dörrkrans till mig.

Igår var jag och Sixten i stan och uträttade så många ärenden. Vi var på inte mindre än sju olika ställen. När vi kom hem var vi helt slut. Vi lagade mat och sen satte vi oss i soffan. Sixten lekte med lego medan jag läste lite. Sen åkte vi till Ebbetorp för att ge teckningar till Stella och David och Elin. Där blev vi kvar och drack kaffe och spelade sällskapsspel. Så himla mysigt.

Idag började vi dagen med en promenad. Sixten är lite förkyld så han hade det tungt. Jag fick putta på honom mest hela tiden och var helt svettig när vi kom fram till mamma.


Jag lämnade Sixten hos mamma och sprang hem. De två åkte till skogen med min morbror för att hämta granris till gravarna. Sixten hade haft så roligt ute i skogen.


Han var lite trött när han kom hem så han ville att vi skulle läsa böcker i soffan, så det gjorde vi såklart. Sen ville han måla och det gjorde vi också. 


Efter middagen packade jag Sixtens väska medan han och Jesper lekte. Sen skjutsade jag Sixten till sin pappa. 

Nu måste jag hoppa i säng för jag ska upp satans tidigt imorgon. Jag och Lena spena ska på äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar