måndag 29 oktober 2018

En perfekt helg

I fredags, när jag kom hem från jobbet, gick jag direkt och satte mig i soffan. Och där satt jag tills det var dags att duscha och gå och lägga mig. Det är ovanligt för att vara mig. Jag brukar ju ta alla tillfällen i akt att träna och städa och allt sånt där. Men jag kände inte för det, och hade inte lust att tvinga mig heller. Jag ville bara vara helt ensam och skickade upp Jesper till datorn. Det händer inte heller varje dag. Jag kände ett stort behov att ha lite egentid helt enkelt.

I lördags när jag vaknade gav jag mig ute på en springtur. Det var fasa tungt och fasa kallt. Och mörkt.


När jag duschat och ätit frulle gick Jeppson och jag ut och grejade i trädgården. Han klippte gräs och löv medan jag klippte ner alla blommor och grävde upp dahliorna. Nu är trädgården höststädad och redo för snö.

Vi gick in och åt middag och sen tog jag tag i insidan. Jag bäddade rent i sängarna, tvättade, dammsög och våttorkade golven, rengjorde alla speglar och toaletterna. När allt var skinande rent Halloween-pyntade jag. Jag kände mig så nöjd när kvällen kom. Vad mycket jag hunnit med under dagen.

Igår vaknade jag pigg efter att sovit i tio timmar. Solen sken och jag gav mig ut på en springtur. Jag sprang på snabbaste tiden sedan jag var mammaledig. Det kan ha berott på att det var jägare i skogen och jag inte kände för att bli skjuten. Det var en härlig morgon och jag var på ett strålande humör.



När jag duschat och ätit frulle åkte jag till stan och storhandlade. Jag passade på att panta våra två stora påsar med flaskor och burkar också. Efter att ha kommit hem och packat upp alla varor gick Jeppson och jag ut och städade i garagen. Nu kan mamma måla i det ena och Jesper kan köra in sin bil.

Jag passade också på att måla i alla lister där Sixten kört bort färgen med sin gåstol och sina bilar och allt vad det varit. Nu är han ju så pass stor att han kan undvika att köra i listerna.

På eftermiddagen åkte jag till Lena och drack en snabb kaffe innan jag åkte och hämtade Sixten.

När jag tänker tillbaka kan man tro att mitt dygn har haft fler än 24 timmar. Vad mycket jag har fått gjort. Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar