torsdag 29 mars 2018

Två dagars ledighet

Igår började Sixten och jag dagen med en morgonpromenad. Som alltid, när mamma är hemma, stannade vi till hos henne. Sixten stannade kvar där medan jag sprang hem. På bästa tiden sedan mammaledigheten! Så roligt för mig! 

Jag duschade och sedan tog jag bilen och hämtade hem Sixten. Men innan vi åkte från mamma klippte hon mig. Välbehövligt tyckte jag - inte så farligt tyckte mamma.

Direkt när vi kom hem packade vi ihop ved och korv och gick ner till sjön och grillade. Det var så himla härligt! Sixten tyckte det var mysigt och sa det fler gånger. Gullungen.




Direkt från korvgrillning åkte vi till Götene och Jespers föräldrar. Sixten är verkligen förtjust i Håkan och Carola och han hade så roligt. Ibland är Sixten som en liten kung - uppassad och i centrum. Han älskar det såklart.


Idag började jag dagen med ett styrketräningspass medan Sixten åt frulle. Lagom till jag duschat, ätit frulle och hängt en tvätt kom Stella och Elin hit. Det är ju skärtorsdag idag och dags för påskkärringarna att ge sig ut. 

De är ju helt bedårande, de här två. Och vilka kompisar de är. Mycket tack vare att Stella är snäll och följsam, men mest för att de genuint tycker om varandra och har roligt tillsammans. De skrattar nästan oavbrutet när de är i närheten av varandra. Titta bara hur de ser på varandra. 



När de påskat värdigt och fått godis i sina korgar åkte var och en hem till sitt och åt middag. Efter middagen kom Stella hit och de har lekt hela eftermiddagen.




Mitt hjärta smälter när jag ser de här två tillsammans. Jag hoppas att de kommer vara vänner hela livet. Att de har varandras ryggar när tonårsstormarna blåser. Att de kan vända sig till varandra när hjärtan krossas. Jag hoppas att Stellas blivande fd pojkvänner går omvägar i korridoren när de ser att Sixten närmar sig. 

Det är riktigt underbart väder ute. Solen gör mig glad i själen. Det kunde ju naturligtvis vara varmare, men man får klä sig efter väder. Jag väljer tusen gånger hellre kallt och sol, än mulet och varmt. Men jag hejar på våren genom att plantera lite vårblomster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar