söndag 18 mars 2018

Veckan som gått och påskpynt

Den här veckan har det varit nationella prov i svenska. Jag, som har en nia i svenska, har nog varit lika nervös som eleverna. Jag vill ju att de ska lyckas och samtidigt är det ett betyg på mina tre år som deras svensklärare.

Det har varit en händelserik vecka på jobbet, och det tar så mycket energi från mig. Jag har gått och lagt mig typ klockan 21 varje kväll och jag kan motvilligt erkänna att jag inte gjort min 9 timmar hemma den här veckan. Men men.. jag ska jobba ikapp det den här veckan och lite på påsklovet så det jämnar ut sig tänker jag.

Sixten blev hämtad av Daniel i torsdags, och min plan var att ge mig ut på en springtur när jag kom hem. Men jag var trött och hungrig och dessutom var det första kvällen på nästan två veckor som jag och Jeppson hade Ansper-tid. Så jag prioriterade att bara vara med honom.

Istället ställde jag klockan tidigt i fredags och gav mig ut på en springtur innan jobbet. Hade jag vetat att det skulle vara minus 9 grader hade jag inte gjort det. Men när jag väl fick se att så var fallet hade jag redan gått upp och gjort mig i ordning.


Tänk, för bara några veckor sedan var det precis kolsvart när jag sprang vid denna tidpunkt. Om några veckor kommer jag inte behöva ha pannlampan på mig.

Eftersom jag sprungit på morgonen hade jag hela eftermiddagen fri. Jag hann handla, byta i sängen, tvätta en tvätt och städa hela huset innan Jesper kom hem. Det gav mig ro i själen.

Igår var jag och Jeppson på date. Vi åkte till Skövde och gick i affärer och åt lunch. Så mysigt!


Vi hade reserverat biobiljetter, men ingen av oss kände för att stanna kvar i Skövde bara för att vänta in bion, så vi åkte hem och gjorde sådana där tråkiga saker som stått på vår att göra-lista länge nu. Vi kände oss så nöjda över våra insatser att vi tog en drink för att fira. Det finns ju helt klart fördelar med att bo med en bartender.


Imorse var det minus 9 grader igen, och eftersom jag styrketränade igår fick jag helt enkelt lov att vänta med att springa tills temperaturen gått upp några grader. Istället tvättade jag och påskpyntade. Tänk att det bara är en vecka till påsklov!




När det blivit lite varmare svidade jag om till springkläder och gav mig ut i ett fantastiskt väder. Så himla härligt! Och jag sprang på den bästa tiden på typ evigheter. Jag blev så himla glad!

Det är väldigt skönt att det är barmark så jag slipper springa med broddarna på. Kanske det var anledningen till min braiga tid. Nu väntar jag bara på att min vanliga springväg ute på mossen blir bar. Det är ju dock inte alls så spännande och intressant att springa på barmark. När det är snö och is kan ju vad som helst hända. 


När jag kommit hem satt jag en stund på trappan i solen och samlade D-vitamin. Solen värmer så skönt!


Medan jag duschade lagade Jeppson mat, och sen var det dags för mig att åka till Falköping och hämta hem Sixten. Som jag längtat efter honom. Det pirrade i min mage när jag parkerade bilen. 

Nu har jag parkerat mig i soffan. Väskorna är packade, matlådor gjorda och kläder framplockade. Jag är redo för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar