söndag 4 mars 2018

Min vecka i 8 bilder

Den här veckan har ja varit sååhå trött. Det har varit helt galet. Jesper har undrat vad det varit för fel på mig. Ja, det har jag med. Det har varit helt orimligt. Jag har somnat varje kväll när jag nattat Sixten, det har tagit jättelång tid för mig att ta mig upp på morgonen, och jag tappar mitt språk - jag tänker rätt, men det är inte det jag tänker som kommer ut ur min mun.

Jag har i alla fall överlevt veckan, som innehållit min födelsedag. Jag ger dig min vecka i åtta bilder:

I tisdags var det ingen vanlig dag, för det var min födelsedag. Sixten och jag festade till frullen lite med en flagga och ett ljus i mitt ägg. Mästerfotografen Sixten förevigade detta ögonblick.


Efter jobbet skjutsade jag Sixten till Daniel och kom hem till presentletande i huset följt av en fantastisk middag och Bron-maraton. 


Precis som jag önskat. Eller ja. Jag hade inte önskat presentletande. Det hade Jeppson gjort på eget bevåg. Roligt!

Jespers föräldrar och bror kom hit i onsdags för att fira mig och Håkan som fyllde år. De hade med sig korten vi tog i Dominikanska. Det här är min favorit. Mitt asgarv fångat på bild.


Igår började jag dagen med ett styrketräningspass. Sixten åt frulle medan jag gjorde det, och sedan ville han också träna lite.


Jorå. Vi är väldigt noga med att färgmatcha här hemma.

Sedan tog vi fram dammsugaren städade inför eftermiddagens kalas. Sixten tog på sig hörselkåpor och tog sin dammsugare och hjälpte till.


När vi var klara åkte vi till stan och hämtade tårtan och uträttade några ärenden. 

Vi åt lite lunch innan vi pälsade på oss och gick ut. Sixtens önskemål var att åka spark, så det gjorde vi. Vi hamnade nere på sjön och det var alldeles fantastiskt. Det här vädret är som balsam för min själ. Frisk och härlig luft i kombination med solsken.


Sen kom mamma, Bengt A, Svenne, Johanna och Harry hit på middag. Mamma var så himla snäll och hade gjort tacopaj. Så gott!


Imorse tog Sixten sovmorgon till 7. Ingen var gladare för det än jag. Vi gick upp och åt en lång frulle innan vi gick upp och lekte. Medan Sixten lekte passade jag på att stryka och packa hans väska. Daniel har varit och åkt Vasaloppet, så Sixten har varit hos mig i helgen. Men imorgon är förskolan stängd, så Sixten ska vara med sin pappa.

När jag skjutsat Sixten till Falköping bytte jag om till springkläder och gav mig ut på en springtur. I min nya underställströja jag fick av mamma och Bengt igår. Den var superbra. Men det hjälpte inte mig. För fyttifan, vad tungt det var. Mitt hjärta slog så hårt att det gjorde ont. Jag trodde jag skulle dö.


Men det var härligt väder och jag har i alla fall varvat alla som satt hemma i soffan. Jag var dock så sjukt nära att lägga en spya när jag kom hem. Det kommer vara ångest när jag ska springa nästa gång, när jag vet hur jobbigt jag tyckte att det var idag.

Jag duschade, bäddade rent i sängen, tvättade en tvätt och sedan åt vi middag. Sen dammsög jag huset igen, fyllde på fågelmat och gjorde mina matlådor. Jag är därmed redo för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar