måndag 6 november 2017

Höstledigheten i fem bilder

Förra veckan hade eleverna höstlov. Vi lärare jobbade som vanligt måndag till onsdag. Så jag skulle inte vilja säga att jag hade lov. Snarare en långledighet. 

I torsdags åkte Sixten och jag till Skövde och badade med Karin, hennes Johan och hans barn. Det var så roligt! Både Sixten och jag älskar att bada och han var, precis som när vi var i Turkiet, mer vild än tam. Han åkte rutschkanor och simmade runt som en galning. Trots sin dubbelsidiga öroninflammation höll han ut mer än bra, och jag fick mer eller mindre tvinga upp honom ur vattnet för att åka hem.


Han var så trött när vi duschat och ätit mellanmål. Han somnade nästan direkt i bilen och sov en lång och välbehövlig middagsvila. Sen var det soffläge större delen av eftermiddagen.


I fredags startade vi dagen med en väldigt frisk och skön morgonpromenad. Det var verkligen längesedan vi var ute på en sådan. 


Efter middagen åkte mamma och jag runt på kyrkogårdarna och tände ljus på gravarna. 

Det var tänkt och sagt att några före detta, och en nuvarande, arbetskamrater skulle komma hit på fredagskväll. Men det blev inställt på grund av att den ena blev sjuk. Sixten var så inställd på att sova över hos mamma, så han fick göra det ändå. Jag fick en natt med ostörd sömn och det är guld värt.

I lördags eftermiddag samlades alla vi syskon hos mamma för den årliga Halloween-pizzan. Så gott! Mammas pizza är den bästa. Stella kom in medan de tog in kossorna och passade på att bli klippt. Sixten förberedde det hela genom att kamma hennes hår. De är ju för söta tillsammans de där två.


Även i söndags startade vi dagen med en promenad. Eftersom Svenne varit så snäll och pumpat Sixtens cykel tog han sig fram på den. Bästa starten på dagen för oss båda.


Det är galet vad dagarna går fort när man är ledig, men vi har verkligen tagit vara på ledigheten och myst massor, varit utomhus och uppskattat att vi inte haft några tider att passa på mornarna. Det är nog det jag uppskattar mest. Det, och att jag får sova middag med barnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar