lördag 18 november 2017

Det årliga peppisbaket

Min plan igår när jag gick och la mig var att gå ut och gå en morgonpromenad imorse. Men när Sixten väckte mig blåste det storm och regnet smattrade mot fönstren. Istället tog vi en lugn och mysig frulle framför tv:n med tända ljus. Att gå en morgonpromenad är bästa starten på dagen, men att få en mysig morgon i soffan kommer nog på andraplats.

När vi ätit upp och satt på en tvätt bytte Sixten och jag om till träningskläder. Jag genomförde mitt styrketräningspass och Six var med i början. Han hade egen skivstång och allt. Men han tröttnade efter en stund och började leka med sina leksaker medan jag gjorde färdigt.

Efter att vi ätit middag kom mamma och mina syskon med respektive hit för årets peppisbak. Lite tidigt kan kännas, men det var enda helgen vi fick till då alla kunde. Det kändes konstigt att göra detta utan att julgardiner och adventsljusstakar är framtagna. Det gick bra ändå och nu luktar det i alla fall jul i huset.

Vi var många och det var lika livat som roligt och mysigt. Som alltid.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar