måndag 20 november 2017

Pappas födelsedag

Idag är det pappas födelsedag. Han skulle ha fyllt 77 år idag om han fått leva. 

Jag tänker ofta på hur det hade varit om han fortfarande varit vid liv. Oftast ur ett Sixten-perspektiv, men också ur ett Anna-perspektiv såklart.

Jag tänker att Sixten hade älskat sin morfar och att de hade grejat med grejer tillsammans. Jag tänker att de hade tillbringat mycket tid tillsammans och haft en nära och fin relation. För mig är det en sorg att de aldrig fick möjligheten att träffas, men jag är övertygad om att pappa är med oss på något vis.

För min egen del så går det inte en dag utan att jag tänker på pappa. Jag och K-stin pratade mycket om det när hennes mamma gick bort. Att livet går vidare och att man lär sig leva med sorgen och saknaden. Att man lär sig leva med att någon fattas en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar