måndag 27 februari 2017

Min födelsedag

Imorse, när alarmet precis ringt och Sixten och jag fortfarande låg kind mot kind i mörkret, utspelade sig följande konversation mellan mig och mitt barn:
- Sixten, jag väntar på en sak.
- Vad väntar du på?
- Vad är det för dag idag?
- Torsdag.
- Nej, det är måndag. Vem fyller år idag?
- Du!
- Så vad tror du jag väntar på?
- Att jag ska sjunga.

Sen sjöng han "Ja må hon leva" så sött som bara han kan, innan han gav mig ett trefaldigt "hujja". Söt så det förslår!

Vi gick upp, gjorde oss i ordning och gick sedan ner och åt frulle. Dagen till ära med ett födelsedagsljus i mitt ägg.


Jag började min arbetsdag med ett lönesamtal, följt av att min 8:a sjöng för mig så högt att det var öronbedövande och Mathilda gav mig blomma och paket. Mitt födelsedagsfirande är inne på sin fjärde dag. Roligt!

På vägen hem stannade vi till hos min morbror för att hämta några saker till mamma. Min kusin David, hans Elin och deras Stella var, till Sixtens (och min också såklart) stora glädje, där. Vi kom mitt i eftermiddagskaffet så jag slog mig ner och drack kaffe med dem medan barnen lekte. Så trevligt så!

Väl hemma hann vi bara med en dusch innan det var dags för Six att sova. Jag har plockat i ordning lite här hemma, vikt och tvättat tvätt och tittat på Gåsmamman. Jag har med andra ord haft en väldigt bra födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar