söndag 26 februari 2017

En snabb vecka

Den här veckan har verkligen gått galet fort. Alltså, snabbare än det brukar. Det är utvecklingssamtalstider och avslutade arbetsområden, så det är fullt upp. Men det är bara roligt!

Jag laddar batterierna genom att njuta av solen så fort den kommer fram. Jag älskar solen. Det säger Sixten när han ser solen "Mamma, vi ääälskar solen". Det gör vi.


I torsdags när vi kom hem sa Sixten att han ville göra pepparkakorna fina. Det pratade vi om för flera veckor sedan, men sedan har det inte blivit av. Han tycker att det är jättetråkigt att julen är slut.



Efter jobbet i fredags åkte Jeppson och jag till Kinnekullebacken och sprang. Fredagsfys före fredagsmys. Det finns de som säger att det kommer gå lättare och lättare för varje gång, men jag tycker ju inte att så var fallet. Fifaan, vad jobbigt det var. Jag hade så mycket mjölksyra, så hög puls och ett fruktansvärt illamående. Men solen sken och efteråt kändes det sååhå skönt.


När vi sprungit klart åkte vi hem och lagade middag. Vi firade min födelsedag i förskott och jag önskade pulled pork och sötpotatispommes. Så det fick jag. Sen blev det soffmys, serietittande och såklart presenter.

Igår vaknade jag av att solen sken in i fönstret och jag fick naturligtvis ett sug efter att gå ut. Jag smög upp och gav mig ut på en morgonpromenad. Så härligt väder!


Efter en dusch gjorde jag kaffe och kröp ner i sängen hos Jeppson. Bra start på dagen! Så mysigt.

När Jeppson åkt hem för att spela turnering gick jag ut och grejade i trädgården. Jag hann inte höststäda klart i höstas, så det gjorde jag igår. Nu kan det bli vår, tycker jag.

På kvällen kom Lena och hämtade mig för att åka till Mandys där jag och min trupp åt födelsedagsmiddag. Så himla roligt och trevligt.



Och här är han. Han som ställde alarm en söndagsmorgon för att smyga upp och göra frukost på sängen till mig. Han som plockade fram guran och drog av en "Happy birthday to you" så jag vaknade med ett leende på läpparna. En dag för tidigt, men imorgon är det en veckodag och vem hinner med sådant när man ska iväg till förskola och jobb? Jag blev så himla överraskad och väldigt glad. Världens bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar