söndag 19 februari 2017

Sportlovets sista

I torsdags åkte Sixten, Jesper och jag till Lidköping för att hälsa på vår före detta kollega Pernilla och Oskar (som är vår nuvarande kollega men som är hemma och är föräldraledig med deras dotter). Så roligt att träffa dem och så roligt att se deras nybyggda hus! När vi fikat satt jag och Pillan och skvallrade och pratade om livet, medan killarna spelade Fifa. Sixten ville hellre hänga med killarna.


När vi skjutsade hem Jeppson följde vi med in och fick middag av Jeppsons föräldrar. Sixten är väldigt förtjust i pappa Håkan, och han blev ännu mer populär när han tog fram Jeppsons gamla traktorer.

I fredags hade jag och Sixten en riktig mysförmiddag. Vi låg och drog oss länge i sängen innan vi gick upp. Som vi myste och busade.


Sen gick vi upp och åt frulle iförda våra pyjamas. Vi tände ljus och satt länge och väl utan att stressa.


När frullen låg i våra magar hoppade Sixten i badet, så han skulle vara ren och fin när Daniel kom för att hämta honom efter lunch.

Jag åkte till Jeppson när Daniel hämtat Sixten. Vi hade bestämt att springa i skidbacken på Kinnekulle - något som var nytt för mig men inte för Jesper. Asså, fyttifan. Jag höll på att spy. Men jag kämpade som en tok. Det tog flera timmar innan illamåendet släppte. Det var dimmigt, så det syns inte hur jäkla brant det är.


Vi åkte hem till Jesper och duschade och gjorde oss i ordning när vi var klara. Jespers mamma fyllde år så vi firade henne och blev bjudna på smörgåstårta och en ljuvlig semmelkladdkaka.

Igår började jag dagen med en lång morgonpromenad. Det var tunga ben efter fredagens backträning. När jag kom hem duschade jag, gjorde kaffe och kröp ner i sängen hos Jesper. Bra start på dagen! Sen gick vi upp, åt frulle, monterade ihop en soffa och åkte sen till Götene för att äta och titta på Melodifestivalen hos Jespers bror. Så roligt! 

Jag startade även denna dag med en lång morgonpromenad. Jag var så trött och det var så grått ute att jag höll på att banga. Men jag lurade mig själv genom att tänka att jag kunde gå en kort sväng. Det motiga är ju att ta sig ut. När jag väl var påklädd och börjat gå gick jag så klart den långa rundan i alla fall.

Liksom igår duschade jag, gjorde kaffe och kröp ner hos Jeppson. När vi tagit oss upp och ätit frulle var det dags för mig att hämta Sixten. Nu ligger han och sover och jag tittar på Farmen. Väskorna är packade, kläderna framlagda och vi är redo för en arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar