måndag 19 december 2016

Jul på Liseberg nr. 2

Det är inte varje år jag besöker Jul på Liseberg två gånger. Men i år blev det så. Inte mig emot. Jag tycker ju att det är helt fantastiskt. 
Sixten och jag åkte ner till Göteborg igår. Närmare bestämt till Partille där vi fick lunch av och hos Bengt Andersson och mamma. När vi ätit åkte mamma, Sixten och jag ner till Liseberg. Sixten tycker ju att vår utebelysning är "wow" och "oj oj oj" tänkte jag att han skulle uppskatta ett besök på Liseberg. Och så fint han tyckte att det var.

Vi gick och kikade på alla fina träd, spelade på chokladhjul och åkte Farfars bilar. 







Det var en trött men glad Sixten som somnade som en stock igår. Och sov sjukt länge gjorde han idag. Närmare bestämt till 7.51. Helt galet. Jag trodde inte mina ögon. 

Vi gick upp och sa hej då till mamma som åkte till jobbet, fick frulle serverad av Bengt och sen åkte vi hemåt. Vi passerade Götene lagom till lunch så vi stannade till på jobbet och åt. Helt perfekt.

När vi kom hem bytte vi belysning i flaggstången, fyllde på fågelmat och hämtade in en minigran. Sen gick vi in och packade upp, tvättade en tvätt och lekte.

Nu sover Sixten och jag ska passa på att slå in några julklappar. Det är inte många dagar kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar