söndag 4 december 2016

Andra advent och granen är klädd

Vi började dagen som vi gjorde igår - med kaffe och välling i sängen. Sixten travade iväg och hämtade lite maskiner som han lekte med istället för att äta vällingen. Han pratade oavbrutet, vilket han i och för sig alltid gör, och lekte med sina maskiner. Då och då kom han och gav mig en kram och pillade mig lite i håret, för att sedan återgå till sitt lekande. Så himla mysigt!


Vi tog på oss kläder och gick ut och gick en morgonpromenad. Sixten stannade kvar hos mamma eftersom han hellre ville det. Inte mig emot. Jag fick 50 minuters egentid och kunde poppa musik medan jag gick hem för att hämta bilen.

När Sixten vilat åt vi middag och sedan klädde vi granen. Sixten är hos Daniel i mer eller mindre de kommande två helgerna, och sen är det ju typ jul. Sixipix är väldigt hjälpsam och det var pynt högt och låg och överallt. Det är väldigt bra träning för mig som vill ha koll och kontroll på allt. Jag börjar lära mig att "efter kaos kommer ordning".

Jag lät honom pynta fritt och tyckte det var gulligt och jobbigt, på samma gång, att han hängt så många julgranskulor på ett och samma ställe.


Till slut stod granen grön och grann och påklädd. Inte så illa pinkat ändå. Jag är nöjd, men nöjdast är nog ändå barnet. "Wow, titta mamma! Så fiiin gran!"


I övrigt är jag redo för en ny arbetsvecka. Tvätten är tvättad och matlådor gjorda. Vi har dammsugit i dagarna två, så det är inte dammigt i alla fall. Väskorna är, så när som, packade och kläderna är framlagda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar