söndag 7 februari 2016

Vabruari

I måndags var det första februari. Månaden som av föräldrar brukar kallas "vabruari". Ironiskt nog som blev Sixten förkyld i söndags och jag var tvungen att vab:a i måndags och tisdags. Jag tänkte att det skulle räcka för en helt normal förkylning, men han råkade på en ögoninfektion from hell. Daniel vab:ade onsdag och torsdag och i fredags var han ändå jourledig. 

I veckan drog utvecklingssamtalen igång. Alltid roligt att träffa vårdnadshavare, men det blir sena kvällar. Jag har ändå hunnit med att vara på gymmet två gånger. 

Först igår var Sixtens ögon bättre och tur var väl det, eftersom vi skulle åka på kalas. Men vi började dagen med en väldigt tidig morgonpromenad eftersom Six vaknade 5.15. När vi kom hem tog jag tag i hemmet och bäddade rent i sängarna, städade och tvättade. Jag hade sovit som en potta skit och var sååhå trött, så jag vilade middag med Sixten för att ens orka med mig själv.

För att orka med sig själv, ett överaktivt barn och en sjuk karlslok kräver en hel del. Jag var nära ett psykbryt där mitt i städningen:
- Jag åker snart till Falbygden! vrålade jag.
- Vad ska du göra där? undrade Daniel.
- Jag ska BO där. Ni två driver mig till vansinne.

Men sen när jag låg där och gosade med Sixten vart allt glömt och förlåtet.


Idag fick jag sovmorgon till 7. Inte dåligt det inte. Att vara på kalas och komma sent i säng gjorde barnet trött. Tackar för det! Det blev en något senare morgonpromenad och det var inte helt fel det heller. Det var ljust och varmt och fåglarna hade vaknat. Det kändes nästan som en vårdag.

Sixten somnade nr vi hade typ 50 meter kvar hem och han fortsatte sova ett bra tag. Jag hann göra massor under den tiden. Bland annat fixa lite i hans rum med saker som mamma levererade igår. 

När Sixten vaknat och ätit mellanmål gick vi ut och lekte och sedan kom Lena hit. Vi hade bestämt en date utan barn. Vi gick ut och gick en promenad och pratade och pratade och pratade och skrattade. Precis vad jag behövde!

Nu är jag redo för en ny vecka. Matlådor är gjorda, hemmet är rent och väskorna är packade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar