söndag 28 februari 2016

Födelsedagshelg

Jag hade verkligen roddat det för mig i fredags; sett till att Sixten kunde bli passad om Daniel var tvungen att åka och jour-jobba och fixat skjuts fram och tillbaka. Allt för att kunna åka på aw. Men så blev Mattans man sjuk, och jag ville inte åka utan henne så jag blev hemma. Helt ensam, eftersom Sixten och Daniel var i Gudhem och skulle sova över där. De kunde såklart kommit hem men Sixten vill hemskt gärna vara med sin farmor och farfar. Och jag. Jag gjorde en inre glädjedans över att få lite egentid.

Jag gav mig ut på den första springturen sedan i höstas. 6,33 km på 31,28. Jag vart nöjd med det. Inte mitt snabbaste avergae pace, men ändå. Sedan städade jag hela huset, umgicks med K-stin och Christian och var uppe alldeles för sent.

När jag vaknade alldeles för tidigt i lördags låg jag och drog mig länge och väl. Så himla skönt. Jag som inte ens tycker om att ligga och dra mig.

På eftermiddagen kom Sixten och Daniel hem och jag firades med blommor och paket innan vi åkte till Skövde för att äta middag på Pinchos med min stora familj. Det vill säga mamma, Karin och Sven med respektive. 



Väldigt trevligt och väldigt gott. Helt klart en väldigt bra födelsedag.

Idag började vi dagen med en frisk morgonpromenad. Och dagen till ära hade vi sällskap av K-stin. Vi pratade om allt i allmänhet och livet i synnerhet. Bra start på dagen!

Efter frullen åkte Sixten och jag till stan och handlade lite. Resten av dagen har i princip gått åt till att förbereda för en ny arbetsvecka. Tvätten är tvättad, huset är i tipp-topp, matlådor är gjorda, väskorna packade och kläderna framtaga. Nu tar jag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar