tisdag 9 februari 2016

Fettisdagen

Jamen, det var ju bra att Sixten i alla fall fick vara några timmar på förskolan igår innan han blev sjuk igen. Kräkan den här gången. Stackars barn.

Daniel har varit hemma med sjuklingen idag och när jag kom hem var han, Sixten alltså, vid gott mod. Vi satte oss och lekte med hans maskiner och då hittade jag ett hårspänne på golvet som jag satte upp hans hår med. Så söt! Ja, man ska ju sätta undan håret när man kräks. Inte för att han har gjort det idag, men det är alltid bra att vara förberedd.


Imorse knackade det på dörren in till mitt arbetsrum på jobbet. Och där utanför stod mina gulliga elever med ett paket semlor. Inslaget och allt. Jag blev så glad! Mina stora barn. Eftersom en annan elev bjöd på semeltårta tog jag med mig paketen hem och fikade när jag kom hem.


Efter att vi fikat och lekt tog jag på mig gymkläderna och drog till gymmet. Semeltårta + semla + dåliga gener = gymmet. Jag skulle i och för sig ha åkt dit ändå men.. Jag mötte upp Lena där och det är vardagslyx för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar