söndag 10 mars 2019

Till fjälls

I födelsedagspresent av Jesper och hans föräldrar fick jag en resa till Säfsen. Vi hade bokat torsdag till söndag, och i tisdags kände jag att jag mådde så himla konstigt. Jag var helt matt, galet illamående och på kvällen fick jag feber. Sådan otur! 

Jag fick sjukskriva mig i onsdags och jag var nästan säker på att Jespers och min långweekend skulle behöva ställas in. Jag sov i princip hela dagen och när jag vaknade i torsdags kände jag mig lite piggare. Vi packade in oss i bilen och begav oss norrut. Om än lite senare än vi hade tänkt.

Tanken var att vi skulle åkt jättetidigt och haft hela dagen i backarna, men vi var framme vid 14 och hann åka hela sju åk innan liftarna stängde. Och jag då. Åkte svart backe första dagen! Jag var så stolt över mig själv.



Vi har haft lite otur med vädret. Det har regnat, snöat och blåst. Vi har varit så blöta och jag har frusit. Det var skönt att komma till stugan och tända en brasa.

Vi har haft så himla mysigt och roligt. Vad jag har skrattat. Jag har sovit som en stock och vi har ätit och druckit gott. 


Igår var det sista skiddagen. Vi hade stugan till idag, men när vi stod där i ankarliften kände vi båda två att det vore skönt att komma hem. Vi skulle ju hinna hem till Mello-finalen ändå.

Efter noga övervägande bestämde vi oss för att åka tillbaka till stugan, packa ihop och sen åka hem. Jag längtade efter Sixten och insåg hur skönt det skulle vara med en hel dag här hemma. Det var ett härligt vinterlandskap vi fick åka hem i.


Vi var hemma strax innan klockan 20. Jag satte Mellon på paus medan vi packade upp och duschade. Sen kröp vi ner i soffan under ett täcke och tittade på finalen.

Idag vaknade jag tidigt. Jag smög upp och körde igång en första maskin tvätt och gjorde marknadskarameller till personalfikat på torsdag. Sen åkte jag och hämtade Sixten som varit hos mamma sedan i tisdagskväll. De har varit i Göteborg och roat sig.

Som jag har längtat efter honom. Och han hade längtat efter mig också. Han hoppade jämfota av glädje när jag kom dit. Vi åkte till stan och handlade och sen har vi grejat här hemma. Jag har tvättat som en galning, renbäddat sängarna, dammsugit huset, lekt med Sixten och förberett en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar