torsdag 28 mars 2019

En härlig vecka

Det kan ju vara hemskt att säga, men jag har en så himla härlig vecka! Låt mig ta det från början.

I måndags kom ju Sixten hem efter nästan fem dagar hos sin pappa. Jag hade ju längtat halvt ihjäl mig. När vi kom hem hade Jesper gjort våfflor dagen till ära. Så gott!


I tisdags när vi kom hem grejade vi lite i trädgården. Mitt landet-projekt smygstartades då vissa förberedelser för dess försvinnande påbörjades. Det är lycka att få komma hem och få greja med de här två. Mina fina killar.


Mamma, Karin och Charlie kom förbi en sväng, så jag fick bebisgosa också. Han är allt en riktig glá-skit. Så lik Sixten i sin personlighet.


Jag uppmärksammade att Sixten var så lugn när vi var ute och grejade. En liten varningssignal. Och när han skulle gå och lägga sig tyckte jag att han var varm. Och mycket riktigt - han hade feber. Det blev till att vara hemma igår.

Sixten hade nästan ingen feber på morgonen och ville hemskt gärna gå ut. Och jag är ju den stora förespråkaren av frisk luft, så vi gick ut. Jag krattade lite i trädgården medan han lekte med sina leksaker. Det var så varmt och skönt! Solen sken och det kändes verkligen som en riktig vårdag.


Vi fikade i solen och sen gav jag mig ut på en springtur.


Medan jag varit ute och sprungit hade min morbror kommit till grannen för att göra ett grävjobb. Sixten ville såklart gå dit och titta, så det gjorde vi.


Mamma kom hit lite senare på eftermiddagen, och med gemensamma krafter krattade vi klart hela trädgården. Alltså, vilken lättnadskänsla! Så skönt. Nu har Jesper och jag förfärligt många högar att köra bort, men fatta! Krattningen är klar.


Tanken var att min morbror skulle komma och eliminera landet, men hans grävjobb hos grannen drog ut på tiden. Det sköts upp till idag.

När Sixten vaknade idag hade han 38,6 graders feber, och jag insåg att det blir vab även imorgon. När min morbror kom och skulle gräva ville Sixten gå ut. Han hade blivit lovad att få åka med i grävmaskinen, och inte hade jag hjärta att hindra honom från det.



Han är så himla skicklig, min morbror. Jag är imponerad över hur han kan manövrera den där stora maskinen och det ser liksom ut som det är handgrävt utmed kanterna. Helt galet bra!


Jesper och jag planterade om en buske idag också, men resten av dagen har Sixten velat vara inne. Ännu en varningssignal. Han har legat i soffan hela eftermiddagen och tittat på Greta Gris. När klockan var 17.30 sa han att han ville somna i soffan så jag satte på honom pyjamas, borstade hans tänder och tog tempen. 39,2. Min lille skrutt. Jag skulle bara ta en snabb dusch och när jag kom ut ur duschen hade han stängt av TV:n och somnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar