söndag 31 mars 2019

Sjukstugan

Njaha. Sixten är fortfarande sjuk. Febern ger inte med sig och hans hosta är förfärlig. Igår natt sov han sååhå dåligt och vaknade redan kl. 5.20. Vi var inte jättepigga igår någon av oss.

Idag har Sixten haft 37,7 dagen igenom. Det är en förbättring. Men han har fortfarande ingen matlust och han orkar inte göra många knop. Han har varit duktig på att vila, trots att han tycker att det är det värsta som finns. Hans energi går och kommer i vågor - han kör ett race och sen blir han helt slut och måste lägga sig och vila. 

Inatt sov Sixten i 13 timmar. Inte sammanhängande eftersom han störs av hostan, men ändå. Jag fick ihop 10 timmars osammanhängande sömn, så jag kände mig ganska pigg.

Solen sken och vi alla tre ville gå ut. Eftersom det inte blåste nämnvärt körde Jesper och jag bort alla högar i trädgården. Sixten grejade lite, men blev trött och gick och la sig på altanen. Gullisen.


Nu är trädgården så himla fin.


Vi har även hunnit med att smågreja lite med annat; satt upp fågelholkar och sågat ner grenar. Jag och Jesper planerar för fullt inför nästa helgs projekt. Projekt Landet ska fortgå.

Det blir vab imorgon också. Sixten har förvisso inte hög feber, men han skulle inte orka. Han äter typ inget om dagarna, och därför har han heller ingen vidare energi. Jag hoppas att han mår bra imorgon. Jag börjar känna mig lite stressad över att jag inte varit på jobbet sedan i tisdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar