söndag 7 oktober 2018

Min trötthet och jag

Jag har under några veckor tampats med en obeskrivlig trötthet. Jag har gått som i ett töcken. Helt sjukt. Jag skulle vilja påstå att det egentligen är helt obefogat, för jag sover aldrig bra eller mycket. Har man en fyraåring som vill ligga nära och som bara kan somna om när han får snurra mitt hår så blir sömnen tämligen störd. Men detta är ju inget nytt, så för mig är det inte en anledning till att jag är tröttare än vanligt. Faktum kvarstår.

Den här veckan har varit värre än någonsin. Jag har inte ens förmått mig att träna. Och då är det illa. Jag har gjort vad som krävs av mig i egenskap av mamma och lärare. Inte så mycket mer. Jag fick anse mig vara nöjd så, fastän jag innerst inne inte var det.

I tisdags var Daniel och jag med Sixten hos doktorn. Det var skönt att få en morgon utan att behöva stressa på Sixten att äta upp sin frulle. Istället åt vi i lugn och ro, tände ljus och myste oss.


Läkarbesöket var ju ingen höjdare. Det slutade med att jag blev så brinnjävligt arg att jag tog Sixten och stormade ut därifrån och lämnade Daniel ensam kvar. Jag blir fortfarande upprörd när jag tänker på det.

När vi kom hem var jag så slut att jag sov middag tillsammans med Sixten, något som han egentligen slutat med. Därför var det väl kanske inte så konstigt att han hade svårt att somna på kvällen. När han inte somnat 19.30 gav jag upp och vi gick och la oss i min säng istället. Jag somnade jag också. Och sov till klockan ringde. Så pass trött som sagt.

Helgen var efterlängtad. Minst sagt. Och när jag gick hem från jobbet gick jag inte bara på helg utan även på semester. Jag tänkte att det var hög tid för mig att ta tag i livet, efter att ha varit under isen i veckan. Jag gav mig ut på en springtur och sprang på bästa tiden sedan mammaledigheten. Heja mig!



Jag började gårdagen med en springtur och sprang på ännu bättre tid. Jag måste ha vilat mig i form. När jag duschat och gjort mig i ordning åkte Jesper och jag till stan och uträttade ärenden, handlade och åt mat. Resten av dagen gick åt till att börja packa och sen jobba. Jag rättade alla slutuppgifter och jag fick mig ett skrattanfall.


Idag började jag också dagen med en springtur. Gick dock inte riktigt lika fort. Tunga ben idag. Men vad gjorde det när det var fantastiskt fint väder.



Dagen har gått åt till att packa, jobba, städa och greja i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar