torsdag 18 oktober 2018

Vår semestervecka i Turkiet

Alltså, vilken härlig vecka vi har haft i Turkiet - mamma, Sixten och jag! Jag har verkligen ingenting att klaga på. Nja, kanske möjligtvis att det kunde varit varmare i poolerna. Men annars inget.

Vi åkte på måndagskvällen och vi åkte till flygplatsen så vi hade god tid på oss att kika runt. Sixten tycker ju att det är så spännande och framförallt intressant med flygplan. Innan vi gick på planet åt vi korv med bröd till kvällsmat. Bara en sådan sak tycker jag är mysig.

Eftersom vi kom till hotellet mitt i natten var vi lite sega i starten. Men efter frullen hoppade vi i badkläderna och badade i både poolerna och havet.

Hotellet låg precis vid havet så vi kunde variera bad i havet med bad i poolen lätt som en plätt kycklingspett. Det var väldigt uppskattat av Sixten i synnerhet. Det var varmare i havet än i poolen dock.

Jag, som var sååhå hima trött veckorna innan vi åkte, har sovit som aldrig förr under semestern. Sixten har vilat middag på stranden varje dag, och då har även jag sovit. Jag känner såhär i efterhand att den här veckan kom i grevens tid för mig.

På torsdagen kände jag att det var hög tid för mig att ge mig ut på en springtur. Det är helt klart roligare att springa när man är utomlands. Av någon konstig anledning. Kanske är det för att det finns mycket nytt att titta på.

Efter dusch och frulle hoppade vi på en buss som tog oss till marknaden. Där shoppade vi loss under förmiddagen. Och på tal om mycket att titta på...

Varma och nöjda åkte vi tillbaka till hotellet och åt lunch, solade och badade.

På fredagseftermiddagen mulnade det på och det såg ut som att ett oväder skulle dra in. Det hindrade inte Sixten från att bada.

Det vart inget av det där ovädret, men när vi satt och åt middag på kvällen såg vi att det pågick ett skådespel av blixtar över havet. Vi gick ner till stranden och beskådade detta vackra. Naturens egna fyrverkerier. Så mäktigt.

Semesterns andra och sista löprunda gjordes på lördagen. Inte alls så varmt nu som när jag sprang i Turkiet när jag var där i somras. Vi bodde lite utanför Side så jag fick inte springa bland ruinerna. Det är mitt absoluta favoritställe att springa på.

Men på eftermiddagen hoppade vi på bussen och åkte in till gamla stan. Heaven on earth för mig. Här skulle jag seriöst kunna bo.

De sista dagarna spenderades med sol och bad. Vi har ätit och druckit gott, myst och laddat batterierna.

Jag hade lätt kunnat stanna i en evighet, men jag längtade såklart efter Jesper. Så härligt att få komma hem och krypa ner bredvid honom.