måndag 26 juni 2017

Midsommarhelgen och dagens

För första gången i mitt vuxna liv gjorde jag midsommarkransar. Jag är ju inte så mycket för midsommar, men i år skulle vi till Jespers föräldrar och ja.. jag fick feeling. Sixten och jag gav oss ut på en liten morgonpromenad för att plocka björkris, och sen satte jag igång. Och jag måste säga att det blev inte helt tokigt. 




I lördags kom Stella hit och sov över. Sixten och Stella leker så bra att man nästan kan säga att de är barnvakter åt varandra. 



De lekte och busade och stupade sedan i säng. Mina gullisar.

Idag hade jag och Sixten en ute-förmiddag. Jag rensade lite ogräs medan Sixten lekte att han släckte bränder med vattenslangen. Sen ville han cykla och då gav vi oss ut på en liten förmiddagstur. Six cyklade och jag gick. 



När vilat och ätit åkte vi till stan där vi mötte upp Svenne och Harry i hamnen för att äta glass och titta på båtar. Det blåste lite kallt men solen sken så gick bra ändå. Och hör och häpna! Det var Svenne som hörde av sig till mig. Jag tror minsann att min föräldralediga lillebror är glad för att jag också går hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar