måndag 2 januari 2017

Nyår

I lördags var det ju nyår. Jesper kom med blommor, en nyårsklänning och en hatt. Alltså, jag blir så uppvaktad så det är inte klokt! Behandlad som en prinsessa blir jag. 

Vi åkte till Jespers föräldrar och åt nyårsmiddag. Tanken var att vi skulle titta på fyrverkerierna, men det var inställt på grund av att det blåste så mycket. Istället satt vi i soffan och snicksnackade, åt godis och drack kaffe och glögg. Så mysigt!

Vi åkte hem och började laga mat. Eller ja, det är ju Jesper som lagar 99% av all mat vi äter. Jag gjorde salladen. Karin och hennes Johan kom hit och firade in det nya året tillsammans med oss. Jesper blandade drinkar hela kvällen lång. Fördelen med att vara tillsammans med en bartender.

Det blev mycket skratt och tokigheter och såklart ett bra start på det nya året.


Kärleken jag känner för den här människan. Mitt hjärta svämmar över.

Igår blev det inte många knop gjorda. Vi låg i soffan och tittade på serier. Sånär som på när Jeppson var nere och städade i köket och gjorde mat till mig, fast han inte mådde bättre än jag. Hallå, förstår ni vad bortskämd jag blir? Han lagade maten på nyår, blandade drinkar, städade köket och såg till att jag fick mat fast han inte själv ville äta något. Han är bäst på att ta hand om mig och värnar om mig. Han är mån om att jag har det bra och är glad och gör allt för att det ska vara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar