måndag 15 augusti 2016

Nytt läsår

Visst är det härligt att vara ledig, men jag är ju ingen ledighetsmänniska. Jag tycker det är så roligt att jobba och jag har längtat till jobbet i flera veckor nu. Därför hängde jag inte läpp när klockan ringde imorse och jag fick åka till jobbet. 

Jag fick så himla fina blommor igår som gör mig glad varje gång jag ser dem och blir påmind. När jag öppnade ytterdörren när jag kom hem från jobbet förut luktade det ljuvligt i hela huset. 


Jag är ju en vän av rutiner, och fastän vi inte frångått de grundläggande rutinerna under sommaren, är det skönt att komma in i en vardag. För ett kontrollfreak är det skönt att ha ett schema att följa.

Idag har Sixten börjat inskolning på sin nya förskola. Daniel var med honom och imorgon är det min tur. Sixten tyckte att det var roligt, men när vi vid nattningen pratade om morgondagen ville han vara på det säkra med att han inte skulle lämnas där själv. "Mamma med Sixten förskola". Mitt kloka lilla barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar