måndag 22 augusti 2016

Helgens

I lördags var jag bjuden på dop av Jonnas son Alvar. När Bröllopsmarchen började ljuda i kyrkan insåg vi alla att vi inte bara var på dop, utan även fick närvara vid Jonnas och Johans bröllop. Alltså omg. Jag fick chocken. Och började såklart gråta. Försedd med vattenfast mascara jag var, vilket inte var fallet på K-stins bröllop fast jag redan då på förhand visste att jag skulle böla. Näsdukar saknade jag dock vid båda tillfällena.

Jonna då, som är vacker som en dag i vanliga fall, var det vackraste jag sett på länge.



Efter bröllopet och dopet bjöds det på jättegod buffé och såklart bröllopstårta.


Igår hade jag en sjukt effektiv dag. Eller ja, eftermiddagen var effektiv. Förmiddagen tillbringades länge och väl i soffan. Vid 12 blev vi hungriga och gjorde våfflor till frukost/brunch/lunch. Sååhå gott. 


Mätt i magen monterade jag ihop ett vitrinskåp och plockade in alla glas i det, städade hela huset, var ute och sprang, rensade grusgången, plockade bort alla äpplen som trillat av trädet och rensade ur alla Sixtens kläder som blivit för små.

Imorgon är sommarlovet slut för eleverna. Det ska bli så roligt att träffa dem igen. Såhär glad känner jag mig inför morgondagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar