söndag 15 september 2019

Helgen i fyra bilder

Den här helgen har vi haft en ute-helg. Det börjar bli dags att göra trädgården redo för vintern, så vi har höststädat lite. Vi har klippt ner buskar och blommor som gjort sitt, Jesper har rensat hängrännorna och Sixten och jag har kört in ved.



Vi eldar inte jättemycket eftersom vi har bergvärme, men då och då är det skönt att tända en brasa i pannan. Särskilt när det är rått ute.

På eftermiddagen följde Jesper med Sixten till Ebbetorp. Där blev Sixten kvar eftersom han hoppade in med min morbror i tröskan. Till Sixtens stora glädje såklart. Tanken var att vi skulle lämna Sixten hos mamma, men hon fick istället hämta honom ute på gärdet senare på kvällen. Sixten sov hos mamma inatt, eftersom Jesper och jag åkte och spelade padel med Johnny och Virre igår kväll.

Idag har det enda stora projektet varit att tvätta och städa min bil. Den var onekligen väldigt smutsig både invändigt och utvändigt. Så när jag tränat, duschat och hämtat Sixten hos mamma klädde vi oss för ett biltvättande i halv storm.


Sixten tröttnade ganska så snart på att hjälpa mig, så han tvättade sin cykel och började sen att leka med sina leksaker.


Efter lunchen kom Stella hit och eftersom de är varandras sällskap passade jag på att rätta läxförhör. Sen ville de åka till Ebbetorp, och snäll som jag är erbjöd jag mig att städa upp efter dem. Det tog sin lilla tid och jag fick dammsuga huset idag igen.

Nu sover Sixten och jag har plockat i ordning och förberett för en ny arbetsvecka. Fem arbetsdagar kvar - sen semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar