måndag 10 juni 2019

Långa ledigheter

Under de två senaste veckorna har det varit mer ledigt än jobb(igt). Jag klagar icke. Jag känner mig sliten. Som alltid vid läsårets slut. Men jag har försökt ladda batterierna genom att vila, träna och göra roliga saker. Vädret har ju varit fint också, och det hjälper ju till.



Sixten var hos sin pappa över Kristi himmelsfärd, och det var längesen han var borta i så många dagar. Jag höll på att stryka med, och ingen var väl gladare än jag när han kom hem.


På onsdagar har Sixtens sin fotbollsträning och det var sååhå varmt. Stackars barn. De var helt genomsvettiga.


I torsdags åt Sixten och jag frulle på altanen för första gången i år. Väldigt mysigt.


På eftermiddagen åkte vi till mamma och åt en försenad Mors dag-middag. Lillebror och hans familj var också där. Vi åt supergod lax och rabarberpaj. 


I fredags började Sixten och jag dagen med en spring- och cykelpromenad. När vi var hos mamma kom min morbror dit för att flytta korna. Sixten följde med honom ner på gärdet för att hämta dem. Där går de hand i hand med korna i släptåg. Det var det gulligaste jag sett.


Vi var ute hela dagen och avslutade det hela med att ha fredagsmys. Vi spelade spel och åt godis.


I lördags packade vi in oss i bilen och åkte till min syster i Småland. Charlie fyller år idag, så det var 1 års kalas för honom.

I går var det inget höjdar-väder, så vi hade en inne-dag. Sixten lekte med sina leksaker och jag började packa lite smått inför vår kommande Kroatien-semester. 

Nu kör vi sista arbetsveckan med elever. Som alltid en intensiv men rolig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar