söndag 5 maj 2019

Projekt Landet är nästan klart

Den här veckan, för att inte tala om helgen, har gått så himla fort. Jag blir helt vilse i huvudet när man är ledig sådär mitt i veckan. Men hur skönt är det inte?

I tisdags hade vi orienteringsdag och det var så härligt väder för en gångs skull. Jag tycker alltid att det brukar vara kallt. Men solen sken och det var så fint.


I onsdags kom Jespers pappa hit och sågade ner mina döda granar. En vill ju inte behöva betala vite. Vilken tur att min kusin upplyste mig om att så var fallet. Att såga ner granarna var inte gjort i handvändning, så klockan hann bli eftermiddag innan vi var klara. Nu återstår bara för Jesper och mig att klyva lite ved. Det är ju en promenad i parken om man jämför med vad vi har gjort alla lediga stunder de senaste veckorna.

När Håkan åkte hem bytte jag jord i rabatten här utanför, och fyllde på med ny härlig jord. I jorden planterade jag mina Dahlior. Sen var det dags för mig att hämta upp Sixten. Han propsade på att stanna till på Ebbetorp, så det gjorde vi.


I fredags var vi på BVC. Sixten fick godkänt och jag gick till attack när sköterskan sa "BMI" men hon skulle bara säga att det gått ner. Daniel sa att jag skulle lugna ner mig. Det var roligt.

Sixten åkte med Daniel hem, och jag åkte hem. Men Jesper och jag åkte till stan för att köpa mer sten till landet. Sen byggde vi färdigt alla lådor innan vi tog kvällen.

Igår städade jag ur garaget och började köra jord. När jag kört tre kärror gick jag in och väckte Jesper och bad om assistans. Vi körde jord satan och vid lunch var alla lådor fyllda. Vi tog en matpaus och sen la vi ut stenarna. Jag vill såååhå gärna bli klar, men stenarna tog slut. Jesper åkte två vändor till stan och köpte mer och sen blev det klart! Jag är så nöjd! Nu fattas bara lite fogsand mellan kantstenarna.




Jag körde också ut jord där vi grävt bort en bit av landet, fylld på med täckbark under vinbärsbuskarna och planterade lite i lådorna. Sen åkte vi till Götene och firande Jespers bror som fyllde år i fredags.

Idag började jag dagen med att åka och källsortera. Jag stannade till att hos trädgårdsmästaren för att köpa mer täckbark. Sen åkte jag till stan och handlade.

När jag kom hem bäddade jag ur sängen innan jag gick ut och tvättade utemöblerna och altan samt städade och tvättade bilen. Jesper sa att jag var tvungen att komma in och äta, and so I did. Sen gick jag ut igen och gjorde färdigt med täckbark under vinbärsbuskarna och sådde gräs.

Lagom tills det började regna gick jag in och bäddade i sängarna, städade huset och tvättade en tvätt. Nu har jag jobbat lite, gjort mina matlådor och väntar på att den andra tvätten för dagen ska bli klar. Sixten bör komma in genom dörren vilken minut som helst. Som jag längtat efter honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar