söndag 28 april 2019

En kalas-helg

Igår fyllde min smarta och roliga lilla gullis hela handen. Tänk att han har funnit i mitt liv i fem härliga år!

Eftersom födelsedagen inträffade på en lördag, hade vi kalaset igår. Hela stora familjen och släkten kom för att fira. Det var fantastiskt på alla sätt och vis.





Jag hade alla männen i mitt liv här och de var så snälla och lagade stenmuren där den rasat ner. De var allt bra duktiga! Och starka. Jag blev så nöjd.


Idag var det dags för Sixtens första kompis-kalas. Han hade bjudit alla killkompisar från sin avdelning på förskolan, och han var så spänd och förväntansfull.

Vi gjorde i ordning godispåsar till fiskedammen och dukade. Men det var långt till kompisarna skulle komma. Så vi gav oss ut på en liten promenad. Det är så himla fint ute nu.





De två timmarna som kalaset höll på försvann i ett nafs. Vi hann inte ens med alla lekar jag planerat. Barnen åt korv med bröd innan vi gick ut och gick en tipspromenad. Sen spelades det fotboll innan det var dags för fika.

Ja, man kan säga att dammsugaren har fått bekänna färg den här helgen. Men Sixten är så glad och nöjd med sitt födelsedagsfirande, och då är jag nöjd och glad. Det har varit två väldigt roliga dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar