söndag 23 december 2018

Dan före dopparedan

I måndags hade jag terminens första sjukdag. Dagen spenderade jag och min syster på akuten. Jag fick ringa hit Karin från Småland och mamma ställde upp som barnvakt. Karin och jag fick tillbringa mååånga lååånga timmar på KSS och trots anledningen till varför, fick vi kvalitetstid bara hon och jag. Vilket var härligt. Vi avslutade dagen med att åka och äta sushi. Så gott!


I tisdags taggade Sixten och jag för våra två sista arbetsdagar. Alltså, blir man inte på bra humör av honom på mornarna så säg. Våra morgon-snaps börjar balla ut.


I onsdags gjorde jag min sista arbetsdag för den här terminen.  Jag fick en så himla fin julklapp av min älskade arbetskamrat och vän Mathilda. Jag blev helt gråtig när jag läste vad hon skrivit. Min fina Mathilda. Vad hade jag gjort utan henne på jobbet?


Vi hade julavslutning med eleverna på eftermiddagen, och på kvällen hade vi avslutning med kollegorna. Vi var på Kinnekullegården och åt ett fantastiskt julbord. Herregud, vad gott det var! Och det var längesen jag skrattade så mycket som jag gjorde den kvällen. Jag hade ont i magen och kinderna när jag åkte hem.


I torsdags tänkte jag jobba lite hemifrån, knyta ihop terminen, men istället fick jag tillbringa ännu en dag på KSS. Då i sällskap med Jesper. På kvällen provade Sixten skidhjälmen ha fått låna av Mathilda. Jag tycker mig se att glasögonen är aningen för små. Men han är redo för att åka till fjälls över nyår.


Så i fredags var det Sixtens och min första riktiga jullovsdag. Vi började dagen med att tända en brasa och mysa i sängen. Det har vi pratat om i flera veckor, så det hade vi längtat efter.


När vi gått upp och ätit frulle bakade vi julgodis och sen bakade vi lussekatter. 



Igår var Stella här och lekte en stund, och sen följde Sixten med till Ebbetorp. Han hade fått åka grävmaskin och greja ute med David så han var överlycklig. Och han behövde verkligen få vara ute, och jag har inte orkat gå ut. Tur då att det finns andra som förbarmar sig över mitt barn.

På eftermiddagen kom mamma och hämtade Sixten. De åkte och hämtade Kjelle vid tåget och sen sov han över där. Jag är inte helt kry och jag är så tacksam för mina nära och kära som ställer upp så jag kan få vila.

Jag vaknade halv nio imorse och hade då sovit i över 10 timmar. Därför har jag känt mig ganska pigg idag. Jag passade på att storstäda - verkligen storstäda - hela huset medan Sixten var hos mamma. Jag är redo för jul nu. 


Sixten har fått det stora julbadet och var så pirrig när han somnade. Det är så härligt att få uppleva julen genom honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar