tisdag 24 oktober 2017

Höstens absoluta höjdpunkt

Det har varit en utmanande höst. Har det inte varit det ena, så har det varit det andra. Det har varit ostabilt åt alla håll och kanter. Det ena har avlöst det andra, och när jag tänkt att "nu måste det ju ändå stormat färdigt", så kommer det en ny stormby. 

Jag har alltid känt att jag har haft ett "happy place" där jag känt att "här är det stabilt och tryggt". Har det stormat hemma har jobbet varit det stabila, och har det stormat på jobbet har hemma varit dess motsats. Men den här hösten har det inte varit fallet.

Jag var på en föreläsning i början av terminen, där föreläsaren sa att vår hjärna fungerar som en svamp när det kommer till negativa saker, och som teflon när det kommer till positiva saker. Hon sa att man måste träna hjärnan på att fokusera på det som är bra. Att ha en bok där man varje kväll skriver ner tre saker som man är tacksam för var ett sätt att träna detta. 

Jag tänkte att jag gör min egen variant på detta och listar den sak som varit höstens höjdpunkt.

Turkiet
Jag, Sixten, mamma, Karin och hennes Johan, Sven, Johanna och Harry var i Turkiet i september. Vi solade, badade, åt god mat och shoppade. Så himla roligt och väldigt mysigt.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar