lördag 28 oktober 2017

En produktiv dag

Idag började jag dagen med en löptur. Alltså, min kondition är som bortblåst. Sjukt jobbigt var det. Men det var lika skönt, som det var jobbigt, när jag väl kommit hem igen och löpturen var avklarad. Jag älskar ju hösten och den friska luften. Det gör gott för min själ och mitt inre välbehag.


Vi skippade frullen och gick direkt på en tidig lunch, och när den var uppäten gick jag och Jeppson ut och grejade i trädgården. Han klippte gräset och alla löven som låg ovanpå det, medan jag klippte ner buskar och blommor, grävde upp Dahlierna och ställde in utemöblerna. Nu kan det få komma snö om det vill.


Det var så himla härligt väder! Solen värmer fortfarande och jag fick ta av mig jackan för att inte bli svettig. Jag gjorde mer än vad jag hade tänkt, för jag ville liksom inte gå in. Gott att samla lite D-vitamin också. Jag tycker att mörkret påverkar mig negativt mer och mer för varje år. 

Efter att ha varit och vattnat mammas blommor bytte jag i sängarna, dammsög hela huset och tvättade en tvätt. Nu sitter jag nyduschad med en städad trädgård och ett städat hus. Fatta känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar