måndag 14 augusti 2017

Läsårsstart

Jag brukar alltid längta till jobbet när jag har kommit lite mer än halvvägs in på sommarlovet. Men det har jag inte gjort i år. Jag känner mig inte färdig med ledigheten. Ångesten igår kväll. Uscha mig.

Det var tungt att gå upp imorse. Och Sixten var så trött att han somnade om på skötbordet medan jag gjorde hans morgontoalett och klädde på honom. Stackars barn. Men under frukosten vaknade vi till och när vi väl kommit utanför dörren var vi på gång.



Förra året var jag ju helt oförberedd på gråtkalaset som Sixten bjöd på när jag åkte till jobbet, så idag var jag mentalt förberedd. Men vi pratade lite om det i bilen, och han sa att han inte trodde att han skulle bli ledsen. Och det blev han inte. Han har ju längtat efter sina kompisar och fröknar i sommar, så han var laddad. 

Jag har tagit en bild på morgonen innan förskolestarten varje år. Det är sjukt vad fort åren går. 



Eftersom jag har kompetensutvecklingsdagar hela veckan jobbar 8-16. Jag tyckte det var lite väl hårt att chockstarta Sixten genom att vara på förskolan 7-17, så Jesper hämtade honom  tidigt idag.

Det var såklart trevligt att träffa alla arbetskamrater idag. Jag insåg också att det är tur att Sixten ska till Daniel i helgen. Jag har sjukt mycket jobb att göra. 

Det var väldigt konstigt att inte ha Jesper på jobbet. Jesper är ju inte bara min kärlek, utan även min bästa vän. Det har varit lyxigt att få tanka energi av, och prata av sig med någon utan att behöva känna sig som en energitjuv. Nu får jag klara mig ändå. Det gjorde jag ju innan. Tanka energi och prata av mig får jag göra när jag kommer hem istället. Lyxigt det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar