måndag 10 april 2017

Påsklov

Det kändes inte jättejobbigt att åka hem från jobbet i fredags. Dels var det varmt och strålande solsken. Dels gick jag på påsklov. Eller ja, jag har jobbat hemifrån idag men det räknas knappt. Jesper och jag firade in lovet genom att sätta oss i solen och ta en öl när vi kom hem. Ljuvligt! Sen körde vi bort några av högarna jag krattat ihop innan vi gick in och lagade mat och parkerade oss i soffan för resten av kvällen. Jag somnade där redan klockan 21. Så pass trött.
Jag vaknade pigg och utvilad i lördags och innan jag åkte för att hämta Sixten hade vi både hunnit laga ett spröjs till ett fönster och kört bort flera högar.

Igår hade Sixten och jag en fulldag utomhus. Vi var bara inne för att äta mat och vila. Jag krattar och Sixten roar sig med annat. Lena kom hit och drack förmiddagskaffe i solen. Så skönt för min själ att högarna inte ligger kvar på gräsmattan.


Sixten tycker fortfarande att jag är tråkig som bara krattar och krattar, så vi ringde och frågade om Stella ville komma hit och leka. Jag vänjer mig inte vid så söta de är tillsammans. Stella säger inte "Sixten" till Sixten, utan "älskling". Jag dör söt-döden.



Imorgon börjar min ledighet på riktigt. Jag tycker att det ska bli så skönt. Inte för att jag tycker att det är jobbigt att jobba, utan för att det är skönt att slippa ställa klockan och passa tider på morgonen. Och att få vara hemma med Sixten slår ju inget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar