onsdag 12 april 2017

Påsklovets två första dagar

I måndags eftermiddag kom Jesper hit till Sixtens stora lycka. Ja, till min med förstås. Men om man tycker att Sixten är aktiv i vanliga fall är det ungefär dubbelt upp när Jesper är här.

Igår morse väckte jag Jesper halv fem när jag vrålade på Sixten för att han slet loss en hårtuss från mitt huvud. Stackaren kunde inte somna om, och när Sixten vaknade en timme senare smög de två upp och jag fick sovmorgon. Och kaffe på sängen. Hur härligt var inte det?

När vi ätit frulle gick vi ut och krattade. Jag tror att Jesper inte blev jätteledsen när Sixtens propsade på att de skulle leka i sandlådan istället. Helt ärligt kan jag säga att jag uppskattar mer att Jesper underhåller Sixten än att han hjälper mig med krattningen. De blev inte så långvariga i sandlådan utan spelade fotboll och tog en lång cykeltur. 

När de kom tillbaka från cykelturen hade jag krattat klart. Läste du? Jag har krattat klart! Vi satte oss på trappan i solen och tog en förmiddagsfika för att fira detta.


På eftermiddagen åkte vi först till stan en sväng och sen till Götene. Där fikade vi och hälsade på Jespers bror. Min absoluta favoritbild från igår är när vi är ute och går. Så fina de är, mina killar. Var och en för sig, men också tillsammans.


Idag har Sixten och jag varit i stan på förmiddagen. Vi handlade och fixade en present till Jesper som fyller år på lördag. Vi har inte gjort så särskilt mycket idag. Tvättat, pysslat och varit ute och sparkat fotboll och hämtat ris till påskriset. 


Sixten tog med sin motorsåg för att vara mig behjälplig med påskriset. Söt så det förslår.


Jag fick ett skrattanfall när påskriset var på plats. Alltså, mitt ögonmått är ju inget att skryta med. Påskriset är helt enormt! Men men.. någon ska ju ha ett stort påskris också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar