onsdag 27 april 2016

Två veckors och två år

Det har varit två händelserika och smått intensiva veckor. Lagom till att Sixten repat sig från sin magsjuka trillade han från högre höjder i köket. Behöver jag säga mer än så? Priset till världens sämsta förälder går till mig. Tackar och bockar. Inte. 

Sixten fick sitt livs första tillika sitt förhoppningsvis störta bula. Jag tänkte först att han måste brutit nacken. Sen att tänkte jag att han måste spräckt skallen. Sen tänkte jag att han måste fått en hjärnblödning. Vi ringde till 1177 och de sa att vi skulle avvakta. Och det gjorde vi.


Sixten tyckte att ett plåster var på sin plats, och det fick han såklart. Sen somnade han i min famn. 


Medan vi avvaktade åkte vi och hämtade hem husbilen. När vi närmade oss kvällen ringde vi 1177 igen eftersom vi skulle höra av oss om Sixten blev blå runt ögonen, vilket han blev. De rådde oss att åka till akuten, om inte annat för att vi skulle kunna sova gott. Sagt och gjort.

Doktorn tittade på Sixtens huvud och konstaterade att han inte fått en hjärnblödning utan "bara" en hjärnskakning. När doktorn var på väg ut genom dörren sa jag att Sixten använt sitt vänsterhand mer än sin högerhand under dagen. "Vi skjuter av en röntgen" sa han då. Röntgen visade att Sixten hade en fraktur på sin lilla arm och vi åkte hem efter att han fått armen gipsad.


Mitt vab:ande fortsatte måndag och tisdag. Morgonpromenader och innelek.



Planen var att Sixten skulle gå till förskolan på onsdagen, men när han kom upp på natten hade han inget gips. Det låg kvar i hans säng. Så istället för att åka till förskolan åkte vi till akuten och fixade ett nytt.

Det var inte lätt att hålla Sixten lugn. Som om det inte var nog, så var det strålande väder och Sixten ville inget annat än att gå ut. Så när vi kom hem var vi ute en liten stund.




I lördags var det dags för Sixtens första av två födelsedagskalas. Min sida av familjen och släkten var här och firade Sixten med pompa och ståt.



Och jag fick för första gången har Harry-mys. Fasters lilla minimajs. Så gosigt!




Idag är det ingen vanlig dag. För det är min lilla grodas födelsedag! 
Vi firade Sixten med ljus i smörgåsen, sång och paket innan vi åkte till jobb respektive förskola imorse. 


När jag hämtade Sixten efter jobbet åkte vi och fikade. Sååhå mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar