fredag 26 maj 2017

Vilka dagar!

Vilka sommardagar vi haft. Så himla härligt! Jag tänker, som jag gjort de senaste åren, att jag måste passa på och ta tillvara på alla fina dagar. För vem vet, sommaren kan ju bli precis asdålig *peppar, peppar*

Igår började jag dagen med en tung och svettig, men skön springtur. 


Efter dusch och en frulle i solen tog vi tag i skamfläcken i trädgården - landet. Förra året gjorde jag absolut inte något mer med det än att blunda när det kom i mitt synfält. Min långsiktiga plan är att ta bort det och göra en fin plats där jag kan odla, men till dess vill jag inte ha en skamfläck. Så vi grävde och rensade bort allt ogräs. Det tog i princip hela dagen. Men klara blev vi, och bättre blev det.


När vi var färdiga var vi varma och skitiga, så vi gick ner till sjön och tog oss ett dopp. Väldigt skönt.


På kvällen åkte vi till Skövde. I början av veckan frågade jag Jesper om han ville gå på date med mig. Jag kände att han var värd det efter min lilla tur ner i den djupa dalen, där jag varit ett par veckor. Att vi båda var värda det. Jesper stöttar och peppar, torkar tårar och klappar mig i håret, håller i och står ut. Jag känner allt mycket och jag känner starkt, och det är lika ansträngande för mig som för honom som lever nära inpå mig.

Det blev en klassisk dinner and a movie. Först åt vi på Pinchos och sen såg vi den nya Pirates of the Caribbean. 


På vägen hem åkte vi på en liten bilpromenad. Vilken fin kväll!


Idag började jag dagen med att åka till stan och veckohandla. Efter frullen gick vi ner till sjön och badade. Där blev vi kvar länge och väl. Vi solade och badade och hade det så himla skönt. Som en sommardag!




När vi tröttnat fick vi för oss att lägga i vår lilla båt och ge oss ut. Det visade sig bli ett litet projekt ty hänglåsen hade rostat igen. Vi fick gå hem och hämta diverse verktyg och låsolja, och med lite våld och list löste det sig. Jeppson imponerade på mig. Med tanke på att jag har skyhöga tankar om honom så händer inte det så jätteofta.



Vi avslutade dagen med att grilla. Så perfekta dagar!

1 kommentar: