måndag 6 januari 2020

Jullovet

Det är ju allt bra härligt att vara ledig. Jag är en lov-lover. Det är livet att få vara hemma och mysa med mina killar. Jullovet är lite extra härligt eftersom det innebär mycket tid med hela den stora familjen och släkten också.

Jag började med att springa in lovet och springa ut höstterminen. Så skönt!


I år var Sixten hos sin pappa på julafton, men Jesper och jag tände brasan och öppnade paket i sängen ändå. Traditionen säger så. Och det är en mysig tradition.


Julaftonen spenderade vi hos Jespers föräldrar. Vi åt och drack gott, öppnade julklappar och spelade spel. På juldagen kom Sixten hem och vi åkte till min morbror och firade med hela släkten. Min morbrors fru hade dukat så himla fint.


Vi fikade, delade ut julklappar och åt så himla god julmat. 




Sixten och jag har ätit mysiga frukostar med tända ljus, gått morgonpromenader och bara varit.






Och när Jesper låg i karantän på grund av magsjuka målade vi.


Vi har också varit på hockeyträningar, och på allmänhetens åkning. Sixten, Jesper och Johnny spelade ishockey i nära två timmar.



Vi avslutade lovet med några dagar i Säfsen. Vi visste om att det var dåligt med snö och att det inte var många backar öppna, och vi var i valet och kvalet om vi ens skulle åka. Men vi bestämde oss ändå för att åka och det ångrar jag inte! Sixten fick åka sin snowracer han fått i julklapp och vi fick åka skidor i de backar som var öppna. Och det var så roligt!




Sixten åkte skidor för första gången förra året och i år överraskade han verkligen. Jag tror han är hjälpt av skridskoåkningen, för när han gjorde tredje åket åkte han nästan ifrån mig. Det gick som hejsan. Och vi hade tur med vädret i lördags.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar