fredag 3 juni 2016

Vilken sommardag

Det har inte varit jättesynd om mig som vab:at med ett i stort sett friskt barn idag. Sixten har haft dubbelsidig öroninflammation och halsfluss i veckan, men är på bättringsvägen så att säga. Han gav mig sovmorgon till halv åtta eftersom hans sovtider förskjutits under en vecka med oroliga nätter. 

När Sixten ätit välling gick vi ut och gick en morgonpromenad. Så varmt och soligt och härligt! Jag blev helt genomsvettig fast jag knappast kunde haft mindre kläder på mig utan att gå för bar för att vistas ute bland folk.


När vi ätit frulle och hängt en tvätt gick vi ut och klippte gräset. Inte helt lätt att klippa med Sixten i knät när jag inte är van att ens klippa själv. Men det gick bra. Jag skyddade barnet från grenar och skit så jag min kropp är sönderriven och sargad. Vi hann inte klippa klart eftersom Sixten somnade. Medan han vilade inne satte jag mig i solen. Så skönt!

Karin kom lagom till han vaknade och när Sixten ätit middag gick vi ner och badade. Det var sååhåå skönt i vattnet. Det svalkade precis lagom mycket. 





Sixten älskade att bada och det var med lite tvång vi fick med honom hem. Han blev nöjd när han fick hjälpa Karin att bära luftmadrassen. 



Men det var kämpigt och varmt så han var tvungen att stanna och vila lite. Herregud, vad jag tycker att han är rolig.

Sven och Johanna kom hit och medan jag tände grillen och fixade mat var Svenne så snäll och klippte färdigt gräset åt mig.

Nu har jag landat i soffan efter att ha nattat Sixten och plockat i ordning här hemma. Vilken härlig dag det varit! Jag hoppas, hoppas, hoppas att hela sommaren blir sådan här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar